افضل خمسه اقل من عشره

من فتره كان منتشر عاليوتيوب Tag افضل عشره اقل من عشره 
و المقصود به هو افضل عشر منتجات تجميله سعرها اقل من عشره دولار
فقررت اعمله لكن مع تغير بسيط ، العمله خليتها بالدرهم 
و طبعا كان صعب جدا ، الاقي منتجات كويسه و بالسعر دة ، فقللت المنتجات 
من عشره لخمسه ، و خليته افضل خمسه اقل من عشره .
افضل خمسه اقل من عشره
افضل خمسه اقل من عشره 

1- كريم جليسوليد


الكريم من مكوناته الاساسيه الجلسرين ، يعتير مرطب تقيل و حلو استخدامه للاماكن شديدة الجفاف زي الركب و الاكواع ، ومع الاستخدام المستمر لاحظت فعلا انه بيرطب و بيفتح مع عدم التعرض للشمس ، العبوة 125 مل سهرها تفريبا 8 درهم .

2 – اداه لتنظيف البشره 


هي عباره عن سيلكون موجوده في دايسو سعرها 7 درهم ، تستخدم مع الغسول لتنظيف البشره ، وممكن تحطي زيت على بشرتك وتعملي بيها مساج ، وكمان ممكن تستخدم في تنظيف الفرش ،تعتبرعمليه جدا و سعرها حلو  وكنت عملت مقارنها بينها و بين ادوات تنظيف البشره تانيه في تدوينه سابقه في الرابط .

3 – مرطب بالمرز بزبده الكاكاو 


حلو اوي خصوصا للبنات اللى بتحب ريحه الكاكاو ، ترطيبه ممتاز ، ممكن يدوم يوم كامل و تركيبته خاليه من البرابين .

4- ماسكات 7th heaven


ماسكات 7th heaven
ماسكات 7th heaven
عندهم انواع متعدده من الاقنعه (ماسكات ) ، المرطب و المنقي و للبشره الدهنيه و الجافه هتلاقي عندهم اكيد نوع يناسب بشرتك ، النوع العادي من الماسكات بيكون زي الكريم و بتفرديه على بشرتك و تتركيه 10 ~ 15 دقيقه و بعدين تغسيله و العبوه كانت بتكفي معايا استخدام لمرتين ، النوع التاني القناع القماشي او sheet mask وضحت ايه هو بالتفصيل في بوست عالانتساغرام  هنا ، و سعرالواحد 7 او 8 درهم و بشترهم من كارفور .

5 – محددات الشفاه من ايسنس 

محددات ايسنس
محددات ايسنس
اقلام لتحديد الشفايف اتوماتيك بتتلف وتطلع مش محتاجة برايه ، ممتاااااازه و تركيبتهم ناعمه و كريميه و سهله الوضع ، ممكن تملي بيهم كل الشفايف ، الوانهم حلوة و المفضل عندي 04 PEACH BEAUTY لونه روووعه مشمشي على وردي ينفغ جدا للصيف ، سعر الواحد 8 درهم و بشتريهم من رد تاج .
اتمنى تشاركوني tag  و تكتبولي المنتجات المفضله عندكم اللى سعرها اقل من عشره حسب العمله اللى بستخدميها في التعليقات هنا او بحسابي على الانستاغرام هنا 

زر الذهاب إلى الأعلى